۱۳۹۹ شهریور ۲۲, شنبه

تور وان سفر باتو ارزان سفر کنید

 

https://www.hypnoweb.net/profil_popup.php?pseudo=faribamani

دو روستای زیبا و بسیار دیدنی المپیوس و چیرالی در نواحی اطراف سواحل نزدیک مخروبه‌های لیسیایی شهر المپیوس و در نزدیکی شهر انتالیا واقع شده‌اند . این منطقه تاریخی را بواسطه شعله‌ های آتش ابدی است که هرگز خاموش نمی‌شود و از صخره‌های بالای کوه زبانه می‌کشد . اگرچه امروزه برای این شعله ها همیشه سوزان دلایل علمی وجود دارد اما در گذشته آن را به خدایان نسبت می دادند.  المپیوس شهری پر هیاهو است و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد به خصوص با تاریک شدن هوا زندگی شاد شبانه و خوشگذرانی در آن به حداکثر می رسد . تور وان سفر باتو را از دست ندهید.

روستای چیرالی نیز دارای طبیعتی بسیار زیبا است و در میان گردشگران بسیار پر طرفدار است . این روستا مکانی ایده ال برای آرامش و رفع خستگی تمام سال است . گشت و گذار در امتداد سواحل زیبای چیرالی تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود.

شهر آنتالیا و نواحی اطراف مملو از جاذبه های گردشگری است و طبیعت زیبا و روستاهای پر جاذبه مکان ایده الی برای گشت و گذار و تفریح است . چشمه‌های کارستی و آبشارهای اطراف آن ، یکی از جاذبه های بسیار تماشایی در این منطقه است . چشمه کارستی حاصل نفوذ آب مخازن بزرگ‌تر زیرزمینی در یک مخزن کوچکتر و خروج آن از چشمه است . جالب است بدانید آهک موجود در آب این چشمه‌ها ، در  طی میلیون ها سال ، سبب پیدایش پلکانی آهکی شده یعنی چیزی شبیه به پلکان پامو‌کاله را پدید آورده است . همچنین منطقه دودنباسی نیز دارای آبشارهایی پلکانی است که علت پیدایش آن نیز همین امر بوده است . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر